CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 27, 2011

Sehari sebelum . .

Dear my little Diary,

 It is a lonely day today. knape? entahla. aku pun tak tahu knape . . Mgkin sbb aku dah tahu esok aku bakal mninggalkan keluarga tercinta dan juga tanah air yg tersayang . . Bangun pagi je, dah rase cam hidup sorg. Adeh. knape pun aku tak tahu. (musykil aku) So, bgun2, tgok ibu dah bgun. (mati la) jadi, macam biasa lah. rutin harianku. bgun lewat, kene bebel. bgun awal sgat, pun kene bebel juga. (tak paham dgan org pmpn nie) tapi, tak mngapelah. mgkin ade sebab tu die buat mcm tu (cewah! memahami. kononnye. hak3) Lalu ku bawa ibu yg dah tersedia duduk di kerusi rodanye. (sayu hati tetibe) Mandikan, suapkn makan. seperti slalu. Entah bile lgi aku sempat rase peluang yg macam nie. belum pergi, dah terase rindu yg sarat. (mngeluh. usu sayangkan ibu)


Semalam, punyelah aku susah nak tidur. insomnia ker ape aku nie ? nak kate beban kerje, tak ade. nak kate msalah dgan Gf, tak ade Gf. nak kate msalah dgan kawan . . (erk) xde masalah. tapi kawan je yg ade mslah. Entah kenape la aku nie. (Gila kot)


Lalu, aku bersujud serta bertafakur di hadapan kekasihku yg abadi. Sesgguhnye aku bersyukur setiap ape yg diberikannye. kasih syang. kperihatinannye drnye. dan aku bersyukur dilahirkan dalam keluarga bersederhana sebegini. (alhamdulillah)


" Kekasihku, engkau yg maha mngetahui, maha berkuasa. engkau juga penentu sgalanye. Limpahkan aku dgan rahmatmu. Limpahkan aku dgn kasih sygmu. Limpahkan 1001 kasihmu keatas keluargaku dan shabatku yg dikasihi. rahmatilah mereka. kasihanilah mereka. Engkau sayangilah mereka.


Kekasihku, aku sedar, diriku terlalu byk cacat celanye. Cintaku xpenah utuh. walaupun sedetik, engkau maha mngetahui. jangan kau uji cintaku. setiap detik, ku ukir namamu. setiap detik ku puja namamu. jangan kau sia2kan cintaku"


Sekali lagi, malam yg sgat hening, ditemani chaye bulan yg malap, hujan tanpa petanda.


Itu lah aku, setiap kali mnghdap kekasih agungku. Rindu. rindu zaman saat aku tidak lekang dr kata2 azimatnye, rindu saat aku bercanda dgannye spnjang malam. terase kosong di dadaku kini. Lalai ke aku . . ? (astagfirullah tutup cerita. )

Ups. (erk) kaki perempuan ker aku nie? ( allahu akhbar) mengapakah ini terjadi ? Aku cuma tnye :

" nama sape ye, awk?"
"tggal dimane?"
"kerja ape?"
"ade facebook ?" (selagi boleh aku xpyah amik no hp)
"ade ym?"
"ade msn?"

(akhirnye)
"ade no hp? " (sebb die xde sume benda alah tu)

Itu pun kate aku nie kaki pmpn. Hamboi . . cakap tak berasas sgguh org pmpn nie.. knape tah. (meroyan agaknye) ishy, sakit hati sgguh. (masak pun tak reti, ade hati nak komen aku nie mat playboy)

Ape pun, aku cuma serahkan soal jodohku kepadanye. die yg lebih mngetahui. dan aku percaya, One day nnt, die akn pertemukan kami. (amin)

Ok2, lunch time, seperti biase, aku mnjadi CHEF muda dirumah. Alahai~ dah mcm anak dare dah aku nie. (ok! ibu dah mnjerit.)





0 comments:

Post a Comment